Kakkerlakken, ratten en andere ervaringen - Reisverslag uit Wuhan, China van Martin Veenvliet - WaarBenJij.nu Kakkerlakken, ratten en andere ervaringen - Reisverslag uit Wuhan, China van Martin Veenvliet - WaarBenJij.nu

Kakkerlakken, ratten en andere ervaringen

Blijf op de hoogte en volg Martin

07 September 2013 | China, Wuhan

Eindelijk kan ik weer bij de website om een stuk te typen. Internet is zelfs in het hotel verschrikkelijk slecht bereikbaar en als het internet dan al snel genoeg is, is dat maar voor 3 seconden. Nou ja, even een update dan maar;
Vorige week ben ik aangekomen in Wuhan en heb ik eerst een week gewoon nog vakantie gevierd. In die week heb ik een paar toeristische plekken (nou ja, toeristisch...) van Wuhan bezocht. Voordat de Baotong Temple is me erg goed bij gebleven omdat je gewoon bij de monniken liep, wat wel een andere ervaring was dan in Hong Kong, waar de monniken goed weggestopt waren. Tijdens mijn bezoek hielden ze een soort ceremonie waarbij een van de monniken op een drum-achtig iets slaat en de andere monniken zingen, was heel apart om mee te maken. Helaas heb ik hier geen foto van, maar van de tempel zal ik - mits internet het toelaat - een foto op deze site plaatsen.
De Yellow Crane Tower vond ik zelf wat minder spectaculair. Dit is de grootste "toeristische" attractie in Wuhan. Achter de toren zit een hele geschiedenis (die ik niet kon lezen), dus voor mij was het niet meer dan een toren die in een chinese stijl is gebouwd. Het uitzicht was wel weer super!

week 2:
Maandag kon ik beginnen met de registratie voor mijn studie aan de Wuhan University. Mijn registratie is alles behalve soepel verlopen - dit begon al met het feit dat ik niet in het systeem stond - en ik heb er dan ook 4 dagen over gedaan om eindelijk mijn registratie goed te krijgen. De tweede dag van mijn registratie kon ik al wel mijn kamer op de campus in. Mijn eerste indruk was dat de kamer best groot was voor een wc-hokje. Maar goed, ik ben misschien wat verwend en ik zou me prima kunnen redden in de kamer want er stond een bed, een kast en een bureau. Niet veel later vond ik echter de rattenkeutels en de dode kakkerlakken. Hiervoor was ik al gewaarschuwd door de studenten van vorig jaar, maar ik dacht dat 't allemaal wel mee zou vallen, niet dus! Toen heb ik toch maar besloten om de kamer niet te nemen en de sleutel terug te geven (nouja... het duurt hier een complete dag voordat je de duidelijk hebt dat je de kamer niet wil). Op zeer korte termijn hoop ik een kamer in de buurt van de campus te hebben gevonden, vooralsnog slaap ik in een Hotel.

Fijne is wel dat de registratieweek samen valt met de eerste collegeweek, maar dat je dat past te weten komt aan het einde van de week. Hierdoor heb ik dus de meeste colleges gemist. Eerste indruk van mijn enige college dat ik deze week wel gevolgd heb is dat het allemaal wel erg simpel is, maar voor de chinezen best lastig. De gemiddelde student heeft hier heel erg moeite met het volgen van de colleges in het Engels. Op de foto bij het verslag zie je het lesgebouw - die er van binnen een stuk minder uit ziet ;)-.

De derde en laatste ervaring is er eentje die ik zelf ook niet had zien aankomen. Het begon eigenlijk met het feit dat ik handdoeken moest hebben, maar ik die natuurlijk nergens zomaar kon krijgen. Toen ben ik maar op zoek gegaan naar de wal-mart, waarvan je toch enigszins westerse invloeden verwacht. Die verwachting is weer snel weg als je de lucht uit de winkel ruikt. Eenmaal binnen gekomen zie je de vistanks, hier kan je je eigen schildpad of vis vangen, om 's avonds op te eten. Toch wel heel apart. Verder heb ik deze week al de eer gehad om de kippen van het lokale restaurant te ontmoeten, de eenden van een ander lokaal restaurant, een meneer op een brommer met ongeveer 20 konijnen achterop en de kreeften van een luxe restaurant (maar ook luxe restaurants maken hier gewoon het eten buiten klaar).

  • 07 September 2013 - 18:02

    Peter:

    Nou, voorlopig is dat dan ook weer voor ons even genoeg. Vooral het verhaal met de sleutel.
    Volgende week hopelijk een rustiger week en een fatsoenlijke kamer.
    Succes op school volgende week en vermaak je.

  • 07 September 2013 - 18:20

    Jomanda:

    ha rattenvanger van wuhan
    Je kunt een kamer krijgen met een voedselpakket
    en dan neem je hem niet GELUKKIG
    Ik hoop dat je snel een stekkie vind zonder enge lijken
    en shit Zeker een plek met beter internetdat ben je
    dan niet nodig voor de universiteit daar maar wel voor de
    beschaving hier Heel veel succes nog daar
    xxx jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Wuhan

Martin

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 12084

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 11 Juli 2014

Bacheloreindopdracht

19 Augustus 2013 - 07 Februari 2014

Studeren in China

Landen bezocht: