laatste dagen in Hong kong - Reisverslag uit Macau, Macau van Martin Veenvliet - WaarBenJij.nu laatste dagen in Hong kong - Reisverslag uit Macau, Macau van Martin Veenvliet - WaarBenJij.nu

laatste dagen in Hong kong

Blijf op de hoogte en volg Martin

28 Augustus 2013 | Macau, Macau

Dat waren alle dagen in Hong Kong dan alweer. Even een korte update vanaf het vliegveld van Hong Kong.

Na het laatste verslag ben ik eigenlijk niet naar Macau geweest. Ik heb de planning (welke planning) omgegooid en ben eerst naar een klooster geweest. Dit was heel apart om een keer te zien, foto's volgen zodra ik in Wuhan ben.

Daarnaast nog een hele spectaculaire dag was mijn laatste (echte, als in: hoef geen koffer te pakken) dag. Ik had besloten toch naar Macau te gaan en even de rompslomp eromheen (want wordt gezien als ander land) maar voor lief te nemen. Ik moet zeggen dat ik daar zeker geen spijt van heb. Wat een geweldige stad om een dag in rond te hangen... en dan heb ik het eigenlijk alleen nog maar over de casino's (waar ik verder niet in het gokgedeelte mocht, maar dat maakte eigenlijk niets uit). Paar indrukwekkende casino's waren:
The venetian; binnen in de Venetian is het net een stad, zo groot is het. Bovendien hebben ze een stukje van Venetië geprobeerd na te bouwen. Foto's volgen; moet toegeven dat het er allemaal heel indrukwekkend uit zag.
Galaxy: dit enorme gebouw viel gelijk op vanuit de bus naar the venetian. Van binnen was het eigenlijk een en al luxe. Zeker heel erg vet, maar vooral het gebouw van buiten was spectaculair.
Grand Lisboa: nog zo'n geval dat het gebouw (en de kunstwerken binnenin) spectaculair zijn. foto hiervan volgt ook.

Nou... en dan nu wachten totdat ik het vliegtuig in mag en dan maar eens kijken wat ik kan verwachten voor het komende half jaar.

• 28 Augustus 2013 - 08:08

Jolanda:

hey vakantieganger

Hong Kong zit er nu op.Ik heb met veel plezier alle fotos bekeken en ben best wel jaloers geworden.
    Je bent ondertussen aangekomen op het vliegveld van Wuhan . Ik hoop dat je ondertussen je hotel ook gevonden hebt en dat internet daar ook werkt (je weet maar nooit) Heel veel plezier in je nieuwe woonplaats
    voor de komende 5 maand. Volgende week ga je naar je eigen studentenkamer en net als jij ben ik heel benieuwd hoe het daar zal zijn maar dat hoor ik nog wel.

xxx jolanda

• 28 Augustus 2013 - 09:38

Yvonne:

hee broerlief,

Heel fijn dat je het zo leuk hebt,Wat een mooie foto's zitten er tussen.
    Macau is inderdaad heel , tenminste wat ik op foto's heb gezien van jou.
    ik hoorde je sms gisteravond nog, je bent dus veilig over!

Veel plezier in Wuhan, geniet ervan

Yvonne

• 28 Augustus 2013 - 21:16

Peter:

Hoi martin,

Hongkong zit er nu alweer op. Inmiddels ben je al in Wuhan.
    De foto's die wij hebben gezien, zien er inderdaad spectaculair
    uit. Iemand op het werk zei al: voor zulke foto's struin ik de computer
    af om ze als achtergrond te gebruiken en hij loopt daar gewoon.

Ik hoop dat je reis goed is verlopen, dat hoor ik nog wel neem ik aan.
    Komende dagen bij je verkenning van Wuhan en bezoek aan de
    universiteit nog heel veel plezier

• 29 Augustus 2013 - 07:54

Esther Oude Breuil:

Hoi "buurjongen" .....alhoewel je woont nu wel ver weg....
    Weer leuk wat te lezen! Ben benieuwd naar je foto's van Macau!
    Je bent nu al in Wuhan begrijp ik, daar gaat het gebeuren....
    Heel veel succes daar Martin , groetjes van ons!
    Esther

• 29 Augustus 2013 - 13:07

Martin Veenvliet:

hey,

voor de 3e keer ga ik proberen een reactie te plaatsen, maar internet is hier echt hopeloos.
    Ik ben inderdaad gisteren aangekomen in Wuhan. Viel gelijk op dat het hier wel heel erg anders is en een stuk chaotischer. Het is bijvoorbeeld een hele uitdaging om hier de straat over te steken of naar een ander deel van de stad te komen (waar je rustig 1,5 uur over doet).

Ik ga proberen de foto's van Macau online te krijgen, maar zoals ik al aangaf is het internet hier echt hopeloos.

• 29 Augustus 2013 - 13:07

Martin Veenvliet: