Morgen begint het - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Martin Veenvliet - WaarBenJij.nu Morgen begint het - Reisverslag uit Almelo, Nederland van Martin Veenvliet - WaarBenJij.nu

Morgen begint het

Blijf op de hoogte en volg Martin

18 Augustus 2013 | Nederland, Almelo

Hey,

Morgen rond 1 uur is het dan eindelijk zover en vertrek ik voor 5,5 maand naar China. Nou ja, eerst even beginnen met 8 dagen vakantie in Hong Kong. Na de vakantie begint daadwerkelijk de studieperiode in Wuhan. Eigenlijk ben ik er nu ook wel helemaal klaar voor: mijn tas is gepakt, mijn kamer geregeld en zelfs de vakantie die ik vanuit China naar Myanmar ga maken is vrijwel zeker.

Eigenlijk begon het idee vorig jaar; tijdens mijn 3e jaar wilde ik voor mijn minor, of voor mijn bacheloreindopdracht, naar het buitenland. Aangezien mijn minor eerst kwam heb ik geprobeerd om daarvoor naar het buitenland te gaan. Vroeger gaf ik altijd al aan een keer op vakantie naar China te willen, dit is er (tot nu toe) nooit van gekomen. Via de UT was dit natuurlijk mijn kans. Ondanks dat ik een paar maal afgeraden ben om buiten Europa mijn minor te gaan doen, heb ik er toch voor gekozen om mijn minor in China te doen. Na een loting van de UT bleek dat ik naar Wuhan (mijn 2e keuze, na Hong Kong. Achteraf toch blij dat ik naar Wuhan mag) zou mogen.
Ongeveer 2 weken na mijn loting kreeg ik echter bericht dat mijn Minor in het buitenland allerminst zeker zou zijn. Er waren namelijk studenten terug gekomen die bepaalde vakken niet mochten toen, terwijl die toezegging er wel was. Na uitvoerig contact met Wuhan is het dan toch gelukt om een toezegging (op papier) te krijgen. Verder blijft het toch hopen dat ik alle vakken mag doen, maar dat merk ik vanzelf wanneer ik in Wuhan aankom.

Via deze blog zal ik proberen iedereen een beetje op de hoogte te houden over mijn reis.

Martin

20 aug: Korte update: paar foto's van het uitzicht vanuit mijn hotelkamer erbij gezet, later meer

  • 18 Augustus 2013 - 20:45

    Wiebe:

    Ten eerste heel veel plezier, maak er een mooi half jaar en kom vooral niet eerder terug, ik ben wel toe aan een half jaar rust :p

    Verder wil ik je vast veel succes wensen met alle studiegerelateerde dingen, maar ook zeker met de rest, vooral met de rondreis door Myanmar, denk dat je daar ook wel succes bij nodig hebt.

    Inderdaad maar hopen dat alles dan goed gaat en dat je ook alles haalt.

    Nogmaals veel succes en vooral heel veel plezier en tot in februari (vergeet niet dat je 13 februari sws feestje van mij hebt he, dan word ik 21 xD)

    Het ga je goed ;)

  • 18 Augustus 2013 - 21:30

    Gerjan:

    Hoi Martin,

    Leuk dat je een blog hebt! schrijf er maar veel op dan heb ik mooi wat sog materiaal als mijn colleges zijn begonnen.

    Goede reis morgen en heel veel succes het komende half jaar!

  • 19 Augustus 2013 - 14:10

    Jolanda Veenvliet :

    hoi martin

    Het is nu echt begonnen Je vliegt op dit moment ergens in de lucht Ik hoop dat je de tijd van je leven hebt en dat alles is zoals je verwacht Heel veel succes in het verre china Schrijf regelmatig iets op de pagina maar zorg ook dat je vooral tijd overhoudt om te genieten van alles wat je meemaakt
    xxxx jolanda en peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Almelo

Martin

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 307
Totaal aantal bezoekers 12089

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 11 Juli 2014

Bacheloreindopdracht

19 Augustus 2013 - 07 Februari 2014

Studeren in China

Landen bezocht: