De eerste dagen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martin Veenvliet - WaarBenJij.nu De eerste dagen - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Martin Veenvliet - WaarBenJij.nu

De eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Martin

22 Augustus 2013 | Hong Kong, Hong Kong

De eerste dagen in Hong Kong zitten er alweer op en ik moet zeggen dat het er hier wel heel anders aan toe gaat als in Nederland.

De eerste dag kwam ik een beetje vermoeid aan en was ik blij dat ik, na een poos te hebben rondgedwaald, mijn veel te zware koffer kon afgeven bij het hotel. Daarna ben ik maar op een willekeurig metrostation uitgestapt en toevallig op de "ladies market" terecht gekomen. Ondanks de naam is het eigenlijk gewoon een marktje met allerlei spullen (slagers, souvenirs, tassen enz.). Mij is vertelt dat de naam ladies market nog van vroeger uit komt, toen er eigenlijk alleen tassen verkocht werden op die markt. Een foto van dit gebeuren staat hieronder. Vervolgens heb ik even een middagdutje gehouden om daarna Hong Kong verder te verkennen tijdens het Hungry Ghost Festival. Komt er op neer dat de bewoners van Hong Kong tijdens dat festival overal vuurtjes langs de weg maken en er eten neer zetten. Ik moet toegeven dat het een rare eerste avond was.

De dag daarop heb ik geprobeerd een "heritage trail" te volgen, maar bij gebrek aan wegwijzers ben ik snel verdwaald, nog een ommuurt dorpje tegengekomen, daar rondgelopen en vervolgens weer de trein opgezocht om naar Ngong Hills te gaan. Via een kabelbaan kwam je langs het vliegveld, een paar bergen en uiteindelijk bij de grote boeddha (zo'n 34 meter groot) en het klooster. Helaas waren ze het klooster aan het verbouwen. Leuke is wel, dat je dan ziet hoe ze hier dingen verbouwen. Wat voornamelijk opviel waren de stijgers, die volledig van bamboe gemaakt worden.

Vandaag ben ik even langs de mid-levels escalator gegaan. Dit is een roltrap die je van het drukke centrum van Hong Kong naar de veel rustigere mid-levels neemt. Wat begint met allerlei shopjes en kraampjes langs de weg, eindigt met veel luxere winkels bij de mid-levels. Nadeel aan deze roltrap is dat je de terugweg moet lopen, hoewel er dan wel tijd is op foto's te maken.

Morgen ga ik langs Macau om daar een dagje rond te hangen. De dagen daarna zie ik het wel...

  • 22 Augustus 2013 - 16:35

    Jolanda:

    leuk dat je het naar je zin hebt daar tussen al die rare chinezen.
    met hun bamboesteigertjes.

    xxx


  • 22 Augustus 2013 - 17:36

    Esther Oude Breuil:

    Hoi Martin, leuk om op deze manier jou te volgen!
    We zien wel foto's op Facebook voorbij komen maar dit is gaaf zo te lezen!!!
    Ga zoveel mogelijk zien en genieten daar!!!
    Succes! Groetjes van ons!

  • 22 Augustus 2013 - 17:57

    Roy:

    eej martin ben je onderweg nog naar een uitzichtpunt gelopen? want je weet das nooit ver. maar even zonder gekheid goed om te horen dat je het tot nu toe hebt overleefd

  • 22 Augustus 2013 - 18:33

    Jurjan:

    Hoi Martin,
    Leuk om je verhaal te lezen. Ben benieuwd naar het vervolg.
    succes!!

  • 22 Augustus 2013 - 18:59

    Peter:

    Dag martin,

    We hebben elkaar nog niet gesproken, doen we dit weekend even.
    Wel fijn dat ik 's avonds de apps even rustig kan lezen en hier in het kort van je belevenissen op de hoogte blijf.
    Geniet er zo veel mogelijk van!!!

  • 22 Augustus 2013 - 23:29

    Wilma Van Mastrigt:

    Wat veel nieuwe indrukken !!!geniet ervan. En hier genieten wij van jouw reisverslaf

  • 22 Augustus 2013 - 23:32

    Thea Boerrigter:

    Hoi Martin
    Wat leuk om over jouw bevindingen in HongKong te lezen. En dan die leuke foto's!!
    Geniet ervan en de groetjes
    Thea

  • 23 Augustus 2013 - 15:37

    Je Zus:

    Heey Martinus,

    Het is rustig in huis zonder jou herrie. Eigenlijk iets te stil.....
    Heel veel plezier in dat hol met al die kleine mensen. Val ze daar niet te veel lastig.
    en geniet nog ff van je vakantie en ik spreek je nog wel
    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Martin

Actief sinds 11 Juli 2013
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 12084

Voorgaande reizen:

18 April 2014 - 11 Juli 2014

Bacheloreindopdracht

19 Augustus 2013 - 07 Februari 2014

Studeren in China

Landen bezocht: